tisdag 11 januari 2011

Nya Zeeland - Underbara land!! =)

Så var det dags. Flyget från Kuala Lumpur tog ca 10,5 timmar och man fick underhålla sig bäst man kunde genom att titta på tv, spela spel o sova då o då :)



Tacka vet jag 2 & half men som jag tittade på förutom filmer för att fördröja tiden =)





Nackkudde rekommenderas STARKT när man reser så långa flygturer som vi gjorde. Man kunde sova mycket bättre=) Mika o jag underhöll oss förutom tvn även med UNO som jag blev skitsur över när jag förlorade ( ja ni som känner mig vet att jag är en tävlingsmänniska som HATAR att förlora haha) men vann några parti gjorde jag allt ändå :p





Och så börjar den sjukt vackra utsikten av detta vackra land redan från planet!



Färgerna i detta land kombinerat med turkost vatten och snötäckta berg är en syn må jag säga. Vi är vana vid mycket grönska och att det är fräscht i vårt land men här..jag säger bara det...



Att komma först från iskalla och snöiga Sverige till heta och kvava Malaysia för att sedan komma till fräscha, friska, gröna och varma Nya Zeeland med sitt otroligt vackra landskap med sina gröna kullar och turkosa åar och bäckar och havsvatten! <3



Bilderna talar för sig själva!



Se,njut och avundas :p





Jag, Therese och Sophie drog till stranden ganska direkt:) Bussen tog knappt 10 minuter och kostade ca 2 dollar och 80 cents vilket är knappt 15 kr :) Råkade bränna mig lite på axlar och panna men inte så farligt :)



Fantastisk fin strand är det vi har här hos oss nu och den heter Tahunanui beach och blir delvis vårt hem de kommande månaderna haha :p <3



Palmer överallt här! Så mysigt o lyxigt o se palmerna blandat med all grönska och alla kulla och dalar :) Har en stor palm utanför mitt sovrumsfönster =)







<3



Jag, Sophie, terror och Anton fick våran lägenhet först i förrgår då något jazzband hade snott våran 5.a så vi fick bo in hos andra så länge. Men nu bor vi här och har våra egna rum och delar kök, badrum och vardagsrum =) Jag kom i ordning väldigt snabbt och fick hängt in mina kläder och fixat o bäddat dubbelsängen med lakan osv. Underbart!
Vi har nära till allt här. Nära till Skolan, centrum och stranden :)

Natten till idag spenderade vi i the sacred house of maori, deras Marae :) man skulle kunna kalla dem de Nya zeeländska indianerna men ändå inte. Vi kom dit igår och fick en välkomstritual med sång och man hälsar med panna mot panna och näsa mot näsa. Vi fick lära oss mycket om deras historia och kultur och sov sedan på madrasser allihopa i detta stora vackra och beundransvärda hus.=)

Imorgon skall vi åka med maorifolket och paddla deras kanoter :) Ska bli kul!
Nu måste jag dra till affären o köpa lite saker samt ladda på mobilen :)

Allt är hela tiden "Heaps" och "sweet"..."Heaps" betyder mycket, ungefär som amerikanskans "loads" =)

Miss you heaps darling! <3

Kia Ora!

*K*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar