tisdag 5 april 2011

"The Return of the Kim" =)

Nu närmar sig tiden här på Nya Zeeland sitt slut på riktigt...Idag ar sista dagen har...och det ar mycket blandade kanslor, absolut, jag kan inte riktigt an forklara hur evight tacksam jag ar for denna fantastiska resa, bade genom att resa hit och bo och leva har, men mest av allt resan inom migsjalv! <3 Jag langtar hem nu till mitt hemland, dock har jag foralskat mig i Nya Zeeland och for mig ar Nya Zeeland mitt andra land och givetvis kommer jag komma tillbaka hit! :)

Ka kore e mue te whenua atuua, O Aotearoa!


Vi hade skolavslutning i mandags med jattefin ceremoni dar vi alla blev valsignade pa maorivis och de hangde en green stone runt vara halsar med "Dragon's teeth" markerat pa alla...

Denna stenen skyddar oss mot bl a dalig energi och ar oxa ett slags erkannande att vi varit har och tagit stor del av maorikulturen och vi far aven genom denna sten naturen av Nya Zeeland. Da stenen ar markt med "Dragon's teeth" sa kommer jag alltid valkomnas och tas hand om av mari folket, samma sak galler mitt framtida barn, hanger jag denna stenen runt min avkommas hals sa valkomnas hon eller han oxa pa samma satt da de ser att det ar ett barn av nagon (alltsa jag da) som fatt denna gavan och "valsignelsen".




Vi aker svintidigt imorgon, redan kl 6 pa morgen ska vi aka taxi till flygplatsen har. Och val dar hoppar vi på första planet från Nelson till Christchurch ( ja, där jordbävningarna hände nyligen) sen på nästa plan från Christchurch till Auckland och därifrån evighetsflyg till malaysia/ Kuala Lumpur för att sedan ta nästa evighets flyg till Amsterdam, men då kommer det kännas skönt, för då är det bara ett plan kvar...planet som tar oss till STOCKHOLM!! =)Och då får jag ÄNTLIGEN slänga mig i min älsklings armar! Som jag har längtar efter dig!! <3

Jag har vart hos frissan, klippt snelugg o färgat o fått i slingor och det blev riktigt bra :) Jag kommer hem som en helt ny Kim :) <3
"The return of the Kim" moehehehe ;p


Jag kan inte med ord beskriva allt som har forandrats, vuxit i mig under dessa manaderna...och jag kommer snart bli kanslosam om jag ska ga in pa det for djupt, men jag har blivit sa mycket starkare i migsjalv efter denna upplevelsen.
Nya Zeeland har medfort sa mycket annat bra oxa...jag kanner en ro i sjalen for forsta gangen pa riktigt, aven om jag ar en kanslomanniska och valdigt intensiv och uttrycksfull sa kan jag anda innerst inne finna ro....och det kommer hjalpa mig ta visa beslut framover, inte langre ska oron eller osakerheten for vissa saker fa ha sa mycket kontroll over mig, nej, aldrig mer! :)


I kick ass! Jag ar faktiskt en javligt bra manniska och det skams jag inte alls for att saga, jag har spenderat tillrackligt mycket tid och energi med att trycka ner pa migsjalv och jag fortjanar inte det, tvartom sa fortjanar jag betydligt mer credit pa manga plan och jag ar jattestolt over migsjalv over att dels ha uppfyllt en av mina stora drommar, vilket var att plugga utomlands i ett engelsktalande land!

Att jag tappat ca 10 kg och ca 20 cm i midjan, starkt jobbat! Det roliga ar nar folk fragar mig hur jag gjort for att tappa sa sager jag med ett leende pa lapparna : Jag borjade leva ut ordentligt! och det ar precis vad jag gjort, jag har tagit for mig och klatt mig fint och varit migsjalv samtidigt som naturen har ha lockat mig till att vara ute typ hela tiden <3 Jag har fortfarande en hel del o tappa men det ar lugnt, det behover inte handa over en natt( oj oj det ar forsta gangen pa ar som jag kanner sa) Jag vet att jag inom narmsta manaderna kommer narma mig mitt mal ratt snabbt och darefter vill jag sa garna gora min efterlangtade brostforminskning! Men allt har sin ratta tid och plats och jag tanker inte fokusera sonder pa det nu utan njuta och ha det mysigt under tiden for jag vet att jag nar dit inom valdigt snar framtid :)


Detta ar mitt sista blogginlagg medans jag ar pa Nya Zeeland, nasta gang jag skriver sa ar jag hemma i Sverige igen. Och som jag tidigare sagt sa bar jag pa sa mycket nytt och haftigt och det ar for mycket for att beskriva i ett inlagg sahar, jag borde skriva bok om det...hmm...nu fick jag allt en ide :)


Thank's for everything New Zealand-Kia Ora Aotearoa! <3

Ka kore e mue te whenua atuua, O Aotearoa! <3


*K*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar