torsdag 7 oktober 2010

Lisch ( Lidköping) vs Stockholm vs Göteborg



Ja precis..inte direkt de städer som ligger närmast varandra på kartan men saken är den att jag är en Göteborgare som bor i Stockholm med min älskling och pluggar heltid i Lidköping, så det blir ett jävla pendlande men med viss charm i det med såklart =). Bra, då redde vi ut det där lite.

Jag har efter funderingar och tjat från vissa ;) beslutat att börja blogga igen. Jag gjorde det mycket innan men valde att stänga ner den bloggen. Men så mycket saker har hänt de senaste par åren så kände att det var dags att dels uppdatera lite vad som hänt men också börja skriva ner mina tankar, känslor och frustrationer över saker och ting hehe.

Ok ok, för att sammanfatta extreeeeemt kort så fick jag förra sommaren reda på att jag blivit antagen till utbildningen och startade i augusti förra året. Så med andra ord är två terminer avklarade samt en LiA period som jag hade 4 månader i Stockholm.
Jag läser nu min tredje och sista termin i Sverige och det är väldigt hektiskt med hemtenta, projektarbete om destinationsutveckling, examensarbete osv. Den tredje Januari åker jag, Mika, Danne, Bille och Klas till nya Zeeland/Nelson där vi i klassen kommer gå vår sista termin som är drygt 3 månader lång. Så förutom allt pluggande så ska det fixas ansökningar, visum och boende på Nya Zeeland. Flygbiljetter är tack o lov färdiga.

Jag läser till Kulturturismentreprenör med Marknadsföring och är ni intresserade av en ingående beskrivning av den så besök www.kulturturism.com....orkar liksom inte gå in på det just nu haha

Kursen på Nya Zeeland är fram till början på April, därefter börjar 2dra perioden av LiA i 4 månader och därefter tar jag EXAMEN!!! Så det blir till att fundera ut vart jag vill lägga nästa Lia! Tänka tänka ansöka...

Nedan följer några bilder från skolmiljön i vackra Lidköping =) Återkommer senare.

*K*





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar